Menu:
Szkoła istnieje od 1992 roku
NIEPUBLICZNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W STARGARDZIE "NAD INĄ"
Przejdź do treści

„Aktywna tablica” – edycja 2022

PROJEKT AKTYWNA TABLICA
Aktywna Tablica – rządowy program na lata 2020-2024
 
REALIZACJA PROJEKTU „AKTYWNA TABLICA”
 
Niepubliczne Liceum ogólnokształcące w Stargardzie „Nad Iną” w roku szkolnym 2021/22 uczestniczy w  Rządowym programie rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 „Aktywna tablica”.
Głównym celem programu jest umożliwienie wykorzystywania w procesie dydaktycznym nowoczesnych pomocy dydaktycznych oraz podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli przez zmianę sposobu myślenia o możliwościach wykorzystania nowych technologii oraz rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli, w zakresie posługiwania się TIK w procesie kształcenia lub uczenia się.
 
Zawarliśmy porozumienie z trzema szkołami:
 
- ze Szkołą Podstawową im. Mikołaja Kopernika w Pęzinie  tel. 91 561 37 76
 
- ze Szkołą Podstawową w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Sownie  tel. 91           561 39 76
 
- ze Szkołą Podstawową im. Janusza Korczaka w Małkocinie tel. 91 578 32 73
 
                                                                                                                    
 
W ramach współpracy będziemy wymieniać się doświadczeniami z innymi nauczycielami poprzez międzyszkolną sieć współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu, a w szczególności:
 
1.    zorganizowanie i udział w co najmniej 3 spotkaniach w ramach międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli,
 
2.    zorganizowanie w szkole, co najmniej dwóch lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu,
 
3.    dzielenie się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami przez udostępnianie opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK lub ćwiczeń/zadań interaktywnych lub innych ciekawych pomysłów – przykłady dobrych praktyk.
 
 
 
         

       
 
WAŻNE TERMINY:
 
·      31 grudnia 2021 – termin wykorzystania dotacji na zakup sprzętu objętego umową.
 
·      15 stycznia 2022 – termin przekazania rozliczenia wykorzystania dotacji zgodnie ze wzorem opublikowanym na stronie internetowej www.kuratorium.szczecin.pl
 
·      31 sierpnia 2022 – przedstawienie do kuratorium sprawozdania z realizacji zadań wynikających z udziału w programie obejmującego zadania wynikające z umowy oraz:
 
         
 
a) ocenę wpływu stosowania TIK w szkole na zaangażowanie nauczycieli w proces nauczania i uczniów w proces uczenia się;
 
b) charakterystykę problemów i barier w realizacji Programu;
 
c) zestawienie ilościowo – wartościowe wydatków dokonanych w ramach udzielonego wsparcia finansowego, z wyszczególnieniem wkładu własnego;
 
·      15 września 2022 - Zleceniobiorca sporządzi i przedłoży do Kuratorium Oświaty w Szczecinie w terminie do 15 września 2022 roku sprawozdanie z realizacji Programu, zawierające:
 
1) zestawienie ilościowo-wartościowe wydatków dokonanych w ramach udzielonego wsparcia finansowego, z wyszczególnieniem wkładu własnego;
 
2) ocenę wpływu stosowania TIK w szkołach na zaangażowanie nauczycieli w proces nauczania i uczniów w proces uczenia się;
 
3) charakterystykę problemów i barier w realizacji Programu.
 
·      wypełnianie elektronicznych ankiet dotyczących realizacji Programu,
 
·      udział w badaniach na potrzeby przeprowadzenia ewaluacji Programu.
 
 
 
Stargard, 18.10.2021
ZADANIESPOSÓB REALIZACJIREALIZUJĄCYTERMINUWAGI O REALIZACJI
Wyznaczenie szkolnego e-koordynatora do koordynowania działań w zakresie stosowania TIK w szkole.
Powołanie
e-koordynatora
Dyrektor
Grudzień 2021
Koordynatorem szkolnym i międzyszkolnym został Jerzy Panz
Powołanie nauczycielskiego zespołu samokształceniowego, który wspiera  nauczycieli w zorganizowaniu pracy szkoły z wykorzystaniem TIK.
Powołanie zespołu samokształceniowego do realizacji projektu
Dyrektor
Grudzień 2021
W skład zespołu weszli:
Jerzy Panz -koordynator
Jolanta Pietrucin
Małgorzata Osiejuk
Genowefa Mazurek
Ewa Szymczyk Baran
Nawiązanie współpracy ze szkołami w ramach międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli.
Ustalenie harmonogramu spotkań międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli.
E-koordynator
Styczeń 2022styczeń 2022
marzec 2022
maj 2022
Udział w co najmniej 3 spotkaniach organizowanych w ramach międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli.
Zorganizowanie spotkań.
Jerzy Panz -koordynator
Jolanta Pietrucin
Małgorzata Osiejuk
Genowefa Mazurek
Ewa Szymczyk Baran
Styczeń-maj 2022Każdy nauczyciel uczestniczył w 3 szkoleniach i przynajmniej jednej lekcji otwartej
Uczestniczenie w konferencjach
i szkoleniach z zakresu TIK w nauczaniu
Wybór form doskonalenia
i udział w szkoleniach z zakresu wykorzystania TIK.
Jerzy Panz -koordynator
Jolanta Pietrucin
Małgorzata Osiejuk
Genowefa Mazurek
Ewa Szymczyk Baran
16.12.2021
17.12.2021
10.01.2022
W szkoleniach uczestniczyli wszyscy nauczyciele ze wszystkich szkół biorących udział w naszej międzyszkolnej sieci.
Zorganizowanie 4 lekcji otwartych
z wykorzystaniem TIK w nauczaniu,
w ramach uczestniczenia w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli.
Każdy nauczyciel powinien przeprowadzić jedną lekcję otwartą.
Jerzy Panz -koordynator
Jolanta Pietrucin
Małgorzata Osiejuk
Genowefa Mazurek
Ewa Szymczyk Baran
Daty lekcji otwartych znajdują się w konspektach.Wszyscy wywiązali się z zadania.
Dzielenie się przyjętymi rozwiązaniami
i doświadczeniami z innymi nauczycielami – udostępnianie w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych
z wykorzystaniem TIK, przykłady dobrych praktyk.
Opracowanie scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK oraz przykłady dobrych praktyk wykorzystania TIK w edukacji.
Ocena wpływu stosowania TIK na zaangażowanie nauczycieli w proces nauczania i uczniów w proces uczenia się.
Styczeń - maj 2022
Wszyscy wywiązali się z zadania.
Utworzenie zakładki „Aktywna tablica” na stronie szkoły.
Utworzenie zakładki projektu. Umieszczanie w zakładce materiałów dokumentujących działania realizowane w ramach projektu.
Jerzy PanzDo czerwca utworzenie i aktualizacja.Zadanie wykonane.
Wykorzystywanie TIK na zajęciach edukacyjnych w każdym oddziale Liceum Ogólnokształcącego
Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem TIK w wymiarze co najmniej 5 godzin w każdym oddziale.
Każda lekcja ma mieć adnotację w dzienniku dużą literą M zapisaną po prawej stronie rubryki przeznaczonej na zapisanie tematu lekcji.
Jerzy Panz -koordynator
Jolanta Pietrucin
Małgorzata Osiejuk
Genowefa Mazurek
Ewa Szymczyk Baran
Styczeń - czerwiec 2022W każdym tygodniu, w każdym oddziale odbyło się co najmniej 5 godzin z wykorzystaniem monitora interaktywnego
Ocena wpływu stosowania TIK na zaangażowanie nauczycieli w proces nauczania i uczniów w proces uczenia się.
Przeprowadzenie ewaluacji wewnętrznej.
Jerzy Panz -koordynator
Jolanta Pietrucin
Małgorzata Osiejuk
Genowefa Mazurek
Ewa Szymczyk Baran
Czerwiec 2022Na RP w dniu 20 czerwca dokonano podsumowania projektu "AKTYWNA TABLICA"


KONSPEKTY LEKCJI
Z WYKORZYSTANIEM
MONITORA INTERAKTYWNEGO
1992©NIEPUBLICZNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W STARGARDZIE "NAD INĄ"
Wróć do spisu treści